Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін
При написанні статей в блозі постійно використовую різні позначення на кшталт CPA, EPC, CTR, які не всім можуть бути зрозумілі. Тому спеціально для початківців користувачів вирішив провести невелику «роз'яснювальну роботу». Пам'ятається, я і сам колись плутався в певних інтернет-термінах, тим більше, коли навколо занадто багато різної інформації.

Раніше, в принципі, в рунеті особливо не було з чим розбиратися - більшість користувачів стикалося максимум з PPC і CTR. Зараз же активізувалося партнерки з оплатою за Ліди + все частіше в звітах почали використовувати показники EPC, eEPC (той же Adsense, наприклад). Загалом, саме час з усіма цими позначками познайомитися.

Pay Per Click (PPC, оплата за кліки)

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін
У Pay Per Click грошову винагороду (фіксований або у відсотках) виплачується за кожен клік користувача за посиланням, банеру або продукту на сайті веб-майстра. Це найпростіший і найпоширеніший варіант співпраці.

При роботі з Pay Per Click системами ви зустрінете інтернет-термін Cost Per Click (CPC, ціна за клік) - фіксована вартість або відсоток, що виплачуються за один клік. Ця цифра допоможе зрозуміти скільки ви зможете заробити в якості веб-майстра. Логічно, що ціна за клік менше ніж дохід у варіантах нижче (CPL, CPS), однак і заробляти на залученні трафіку простіше. В даному блозі можете знайти огляди різних партнерок з оплатою за кліки.

Pay Per Lead (PPL, оплата за ліди)

Отже Pay Per Lead - варіант співпраці, коли партнер виходить виплату за кожен відбувся лід. Вебмастеру потрібно щоб відвідувач сайту не просто клікнув по цікавого банеру або посиланням, а був теоретично зацікавлений в даному продукті або послузі, оскільки комісійну винагороду буде виплачено тільки при виконанні певних умов (реєстрації, заповненні форми і т.п.)

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін

В колонках «Реєстрації» і «Дії», по суті, бачите показник Cost Per Lead (CPL) - суму коштів, яка виплачується за кожен успішний лід.

Pay Per Sale (PPS, оплата за продажі)

Найпростіший приклад - заробіток на продажу DVD дисків (в партнерка інтернет-магазинів) - за кожен проданий диск вам належить 10-15% від його вартості. Ця цифра називається Cost Per Sale (CPS) - сума або відсоток доходу, що отримується за кожну продаж.

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін

CTR = 100% * (Clicks / Impressions)

CR = 100% * (Кількість дій / Кількість відвідувачів)

Тобто, наприклад, якщо вказано, що CR заявок на оформлення кредиту на сайті = 7%, то це означає, що 7% відвідувачів з усіх виконують дану дію. По суті, якщо дії = кліки, то конверсія схожа на CTR.

У сфері інтернет-маркетингу і партнерських програм часто використовується термін Earnings Per Click (EPC). Не дивлячись на те, що дослівний переклад звучить як «заробіток з одного кліка», насправді в більшості випадків він означає дохід з 100 кліків (EPHC - Earnings Per One Hundred Clicks). Обчислюється за формулою:

EPC = (Commissions Earned / Clicks) * 100

До речі, кілька разів я зустрічав інформацію, що для EPC можуть вважати не зиск з 100 кліків, а з 1000. В такому випадку показник EPC був би = $ 125.

Є партнерки, які відображають усереднене значення EPC за певний період: 7 днів, місяць, 3 місяці. Ви могли їх бачити на скріншоті статистики Gameleads вище або в прикладі нижче:

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін

Вам потрібно уважно почитати опис партнерської програми щоб зрозуміти як саме вважається показник EPC. Знаючи логіку обчислень, і маючи перед собою усереднені значення EPC, можете заздалегідь оцінити наскільки ефективно буде займатися тим чи іншим напрямком.

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін

Для зручності по офферу відображається певна статистика, параметри і т.п. детальніше про це можете дізнатися в статті про роботу в AdmitAd. В системі, до речі, використовується ще один показник - eCPC (Effective Cost per Click). про який хотілося б сказати.

Взагалі цей термін більше застосовується в інтернет-маркетингу і означає ефективну (середню) вартість кліка. На сайті metric-centric.com можна зустріти визначення:

While CPC is the actual price for each click when buying clicks, eCPC is a calculated metric that tells you what the CPC would have been if you bought clicks instead of impressions, actions etc.

Якщо показник CPC містить реальну ціну за клік при його покупці, то eCPC - обчислюється метрика, що показує який був би CPC, якби ви купували кліки замість показів і лидов. Обчислюється за формулою:

eCPC = Витрати / Кліки

Як би там не було, в партнерці для заробітку AdmitAd eCPC означає середній заробіток з 1 переходу. Формула тут дещо інша:

eCPC = Заробіток / Кліки (трафік).

Даний показник eCPC дуже схожий на EPC. Якщо від 1000 кліків ви отримали 15 продажів по 250 рублів, то eCPC = (15 * 250) / 1000 = 3,75р. До речі, деякі партнерки можуть відображати значення eCPC зі 100/1000 кліків. Тому важливо почитати опис системи та дізнатися як вважається і що означає той чи інший показник.

Основні терміни інтернет-маркетингу ppc, cpm, epc, ctr, ecpc і ін

Якщо ви займаєтеся або збираєтеся зайнятися інтернет-маркетингом, то в цих всіх термінах, звичайно, доведеться розібратися. Для вебмайстрів все трохи простіше.